10 najkreativnijih reklamnih materijala svih vremena

 

Deljenje promotivnih proizvoda je prilično lako. Kontaktirate Vaše distributere, naručite svoje olovke ili neki drugi proizvod i dajete ih ljudima na sajmovima, konferencijama, sastancima ili čak na ulici. Neke kompanije, međutim, idu korak dalje i trude se da nadmaše svoju konkurenciju originalnim idejama. Oni su razvili jedinstvene kampanje, a nakon što vidite neke od ovih kreativnih proizvoda, prvo što ćete pomislite je kako se Vi toga niste setili.

U redu, možda nećete pomisliti to za sve proizvode, ali svaka od ovih kompanija stvorila je nezaboravan proizvod koji je povezao njihov brend sa hobijem ili nekom stvari direktno iz svakodnevnog života ljudi. Ovo je lista najkreativnijih promotivnih proizvoda svih vremena.

  1. Joga slamčica

1

Nekoliko kompanija su usmerili svoje produkte prema stomacima svojih potrošača. Jedan od njih je i Joga centar iz Šangaja, koji je odštampao osobu na slamčici, koja se savija kako i ljudi savijaju slamke, imitirajući joga položaje. Ovo je jedan zabavan produkt, jer svi vole slamke. Ovakve slamčice su davali kupcima u lokalnim barovima svežih sokova.

  1. Colgate – Sladoled štapić

2

Koliko god da su zabavne savitljive slamčice, sledeći primer je još dopadljiviji. Upravo iz razloga što uključuje sladoled, a ako ne volite sladoled, onda nikada niste probali ovakav, S’mores Blizzard.

Ovaj reklamni produkt, zapravo, nije iz sveta sladoleda. To je deo kampanje kompanije koja se bavi proizvodnjom pasti za zube. Colgate Palmolive u Tajlandu je dao sladoled i šećernu vunu tokom meseca za zaštitu zuba i oralne higijene i sličnih događaja. Štapići ovih slatkih proizvoda su bili u obliku četkice za zube na kojoj je bila ispisana poruka “Don’t Forget” (Ne zaboravite) zajedno sa logoom kompanije. To je bio jednostavan, ali efektan način da se ljudi podsete na oralnu higijenu i u isto vreme da se kreira veza između slatke poslastice i Colgate brenda.

  1. Vantage deterdžent i mrlje od kečapa

3

Naš sledeći primer je opet inspirisan hranom. Vantage deterdžent, kompanija iz Brazila, je izbacila u prodaju pakete odstanjivača mrlja u obliku mrlje od kečapa. Na paketićima je pisalo, “Mrlje. Teške za izbeći, lake za uklanjanje. Vantage uklanja mrlje.” Ovi odstranjivači  su bili odličan način da se zgrabi pažnja kupaca brzo i jednostavno.

Oko 100.000 ovih prilagođenih paketa podeljeni su po restoranima i barovima oko Sao Paola. Razgrabili su se za tri dana. Kompanija je kasnije saznala da je mnogo kupaca završilo tako što je uzelo odstranjivače kao suvenire.

  1. Briselsko upozorenje na lopove

4

Brisel Airlines je tražilo način da podigne svest kod ljudi na džeparenje. Tako su ubacivali gumene ruke u torbe putnika koje su bile nezaštićene na aerodromu sa porukom – Ova ruka je samo skliznula u Vašu torbu. Čuvajte se džeparoša. – Logotip je bio utisnut ispod poruke.

Znamo da je čudno, ali to ne znači da nije bilo efikasno. Naravno, ljudi su isprva ludeli jer su nalazili gumenu ruku u svojoj torbi, ali su nakon toga svi pratili svoje torbe i nisu ih ispuštali iz vida.

  1. Peškiri u kampanji protiv raka kože

5

Džeparenje je samo jedan od primera kompanija koje su koristile promotivne proizvode da podignu svest za neki razlog ili fondaciju. Fondacija Prijatelji pacijenata sa rakom su želeli da podignu svest o raku kože pa je tako kompanija napravila peškire za sunčanje u Dubaiju.

Međutim, peškiri su bili crni i u obliku sanduka. Da, sanduka. Peškiri su imali na sebi ispisano – Preterano izlaganje suncu uzrokuje rak ubijajući 20 ljudi svaki dan. Zaštitite se.

Pomalo šokantan reklamni proizvod, ali i dalje efektivan.

  1. Drin veštačka buba-švaba6

Sledeći proizvod nije za one slabog srca ili za one koji imaju fobiju od buba.  D.D.Drin, kompanija za eliminaciju buba, uzela je veštačke buba-švabe i ubacivala ih u domove ljudi ispod vrata. Vidite li kako su lako ušle? – bilo je ispisano na stomacima buba, zajedno sa informacijama o firmi. Doduše, neki od nas bi sigurno prvo zgazili bubu, pre nego što bi uopšte pomislili da je reč o promotivnom materijalu. Nadamo se da su lažne bube bile od izdržljivog materijala.

  1. Alchajmer, Novi Zeland

7

Igranje sa uslugama koje neka kompanija pruža je odličan način da se smisli kreativan reklamni produkt. Alchajmer sa Novog Zelanda je uručila radne gumice koje su bile opremljena sa USB-om. Sa jedne strane je bila utisnuta poruka – Alchajmer briše uspomene. Sačuvajte ih. Sa druge strane je bio logo kompanije koji je upučivao ljude ka sajtu za više informacija.

Kompanija je dala USB-ove lokalnim organizacijama i političarima kako bi se podigla svest o ovom problemu. Kampanja je bila toliko popularna da je osvojila Srebrnog lava za dizajn u Kanu na međunarodnom festivalu reklama 2010. godine.

  1. Novocortex reklama

https://www.youtube.com/watch?v=cRBfk4pcJmI

Ponekad je potrebno da se uverite da ste dali svoje promotivne materijale ljudima koji imaju smisao za humor. Novocortex, digitalna marketinška agencija, pomogla je novootvorenoj firmi za osiguranje vozila da nađe kupce sa reklamom koja je činila da njihova kola izgledaju izgrebana.

Naravno nikakva šteta nije pričinjena, a ogrebotine su štampane na statičkom papiru.
Mi uklanjamo vaše kvarove lako kao što ćete vi ukloniti ovu nalepnicu. – Bilo je odštampano na nalepnici zajedno sa logoom firme i kontakt informacijama. Novocortex je zapravo snimio reakcije ljudi i postavio ih na Youtube. Možete pogledati u videu.

  1. Iams, Australija

9

Kompanija iz Australije je koristila promotivne frizbije u obliku tegova kako bi pokazali da pseća hrana pomaže psima da budu jači. Ko ne bi poželeo da se igra hvatanja frizbija sa svojim ljubimcem?

  1. Blue Soda Promo

10

Blue Soda Promo, kompanija reklamnog materijala, poslala je poštu nekim od glavnih direktora marketinških agencija u Americi, napunjenu sa 12 gumenih patkica svaka sa Blue Soda logoom i natpisom- Da li ste spremni da dovedete Vaše patke u red?

Ovo je bio odličan način da privuku pažnju novih klijenata i izdvoje se od drugih.