Reklamni materijal na sajmovima

Kompanije sve više ulažu u aktivnosti koje su povezane sa unapređenjem poslovanja i prodaje. Da bi se kupci stimulisali neophodno je da im se pruža kontinuirana podrška kako bi se ostvarila veća prodaja. Danas je jedno od glavnih sredstava prodajne promocije na tržištu nastup na sajmovima. Sajamski nastupi se izdvajaju kao najvažnije aktivnosti pomoću kojih se ostvaruje najveća prodaja na industrijskom tržištu.Sajmovi su zastupljeni posebno u okviru velikih privrednih grana, a ima ih na mnogim poslovnim tržištima. Omogućavaju predstavljanje asortimana i stvaraju prostor za saradnju sa potencijalnim kupcima, distributerima i prodajnim posrednicima.

Međutim, često se na sajmovima nađu brojne kompanije koje zainteresovanim kupcima na različite načine žele da privuku pažnju. Nekima to pođe za rukom tu na licu mesta, ali uvek imamo i grupu kupaca koji su zbunjeni ogromnom ponudom na jednom mestu i ne mogu odmah da se odluče za neki proizvod ili preduzeće.

Takvim kupcima je tada važno da prikupe sav reklamni materijal, pa onda da odluče o saradnji sa nekim preduzećem, ali tek hladne glave, što bi se reklo. Čak i ako vam neka firma nije posebno interesantna, uzmite njihov promo materijal, pa još jednom na miru razmislite šta imaju u ponudi i na koji način biste mogli da ostvarite najbolju saradnju.

Napomena: Najpre ćete se sećati onih kompanija čiji promo materijal imate kod sebe, jer sajmovi i jesu prilika da se mnoge kompanije predstave u najboljem svetlu. A kada se na jednom mestu nađe preko 20, 30 preduzeća, ko će ih sve zapamtiti, zar ne?

Pripremite se na veliki broj firmi, naoružajte se strpljenjem i krenite u prikupljanje informacija i reklamnog materijala, jer će vam i jedno i drugo biti od izuzetne važnosti.

Promo materijal važno oružje na sajmu

Mnoge kompanije su prepoznale značaj nastupa na sajmovima, jer osim glavne prodajne aktivnosti, sajmovi su i prilika da se kompanija predstavi, prezentuje i lansira nove oblike ponude, ali i da se široki auditorijum na jednom mestu okupi i upozna sa novim linijama proizvoda određenog preduzeća. Takođe, zanteresovani klijenti, kao i članovi određenih kupovnih centara su na sajmu u prilici da sklope kupoprodajni ugovor i da uspostave različite oblike saradnje sa odgovarajućim firmama.

Osim što se obično proizvodi standardno izlažu na sajmovima, ovi nastupi su izuzetno značajni za preduzeća koja žele vizuelno da prezentuju proizvodne procese, prikažu najnovija tehnološka rešenja, da daju dodatna uputstva o radu određenih mašina ili recimo postrojenja. Pritom, posebnu pažnju treba usmeriti na izložbeni prostor i uređivanje samog štanda, odnosno na promo pultove i roll up banere.

bild-reklamni-pult-3600380_001roll-up-120-reklamni-baner-3600780_001

Naime, važnu ulogu u nastupu svakog preduzeća na sajmu ima promo materijal. Zato se preduzimaju posebne radnje kako bi se štandovi pripremili, prostor i promo materijal dizajnirao i kako bi se kompanija izdvojila od ostalih. Najpre treba osmisliti izgled štanda koji će privući potencijalne kupce. Važno je da se određeni kupci zadrže na vašoj ponudi i da ih ona zainteresuje, a onda im pripremite kvalitetan promo materijal vaše firme kako bi se upoznali sa vašim ključnim proizvodima i kako biste im ukazali na benefite ponude i saradnje sa vama.

Delite reklamni materijal kako bi vas zapamtili

Nastup na sajmovima nosi sa sobom brojne uspehe, ali i rizik od neuspeha. Zašto? Među brojnim učesnicima na jednom sajmu treba se posebno istaći, a najčešće razliku pravi promo materijal. Ako niste primećeni na sajmu, to je isto kao da niste ni bili. A sigurni smo da niko to ne želi.

Ako na sajam gledate kao na kratkoročni događaj u odnosu na ostale promotivne aktivnosti koje vaša firma sprovodi, onda na sajmu ne treba ni da se pojavljujete. Da biste ostvarili optimalne prinose u odnosu na uložena sredstva u sajamski nastup, onda morate imati detaljan plan promotivnih aktivnosti tokom trajanja sajma.

Obučeni ljudi, promo materijal koji je kreativan, štand na dobrom mestu samo su neki od glavnih uslova za zapaženost na sajmu. Zato kombinujete nekoliko različitih reklamnih predmeta (rokovnici, fascikle, kišobrani, upaljači) da biste ostali posebno upamćeni kod potencijalnih kupaca. Bez obzira što imate kvalitetniju ponudu, ne zaboravite da nijanse čine razliku. A vaš cilj je samo jedan. Ako želite da ostvarite saradnju sa zainteresovanim korisnicima, ne štedite na promo materijalu.

Sitnicama se dobija pažnja, a nekada je dovoljno da se uz rokovnik nađe i kalendar i vi ste svoj posao završili. Koliko često proveravate datum i beležite na stonom kalendaru sastanke? A kada pogledate kalendar, prvo čega ćete se setiti jeste osoba koja vam je kalendar darovala. Imajte to na umu.

boje-prirode-stoni-kalendar-70029_003legend-metalna-olovka-crna-1104510_002

Reklamni materijal je višefunkcionalan

Sajamska promocija je od ključnog značaja za svaku firmu koja želi da pokaže najbolje iz ponude. Pospešivanje prodajnih rezultata i komercijalizacija proizvoda je na prvom mestu svakom vlasniku firme, ali da bi se to postiglo neophodno je odrediti glavne ciljeve i pravac promotivnih aktivnosti tokom trajanja samog sajma.

Ovaj vid prodaje najpre se zasniva na tzv. licem u lice kontaktu sa potencijalnim klijentom kako bi se ostvarila interakcija za neke buduće posete ili potpisivanje saradnje, a nekada i za potpisivanje ugovora na licu mesta. Ipak, svi predstavnici kompanija treba da znaju da je najvažnije jačanje i održavanje imidža same firme, ali je i važno pridobijanje novih kupaca i predstavljanje promo sadržaja tokom same manifestacije. A promo materijal ima osnovnu ulogu koja se ogleda u tome da skrene pažnju pojedinca na određeni brend. Nikada se slučajno ne priprema promo materijal, jer on ima višestruku namenu. Korist je obostrana, kako za firme, tako i za pojedince.

Stručnjaci za poslovni marketing ističu da ulaganje u promo materijal treba da bude posebno planirano i sa jasnim ciljem. Važno je da reklamni materijal bude u funkciji potencijalnim korisnicima, a uz to i da se ostvari posebna veza sa firmom. Budući kupac treba da se oseti važnim i da, pa i na osnovu promo materijala, oseti potrebu da se jače poveže i ostvari saradnju sa nekim preduzećem.

Uvek dobro dođe upaljač ili poslovni adresar, ali i hemijska olovka kada treba ključne informacije da se zapišu.

Promo materijal – pametno ulaganje

Detaljno planiranje sajamske promocije podrazumeva preduzimanje promotivnih aktivnosti pre početka, za vreme trajanja i nakon završetka sajma. Privlačenje pažnje određene ciljne grupe počinje još pre početka sajma, ali da bi se unapredila prodaja najvažniji je sajamski nastup. Zato treba detaljno planirati ulaganja za promo materijal koji je sastavni deo svih promotivnih aktivnosti tokom sajamske manifestacije.

Promo materijal se distribuira zainteresovanim kupcima i posetiocima sajma, a osim kataloga, vizitkarti, brošura i drugih informacija iz proizvodnje, trebalo bi osmisliti i specijalizovani časopis koji će biti spakovan u promo kesu u kojoj se mogu naći i upaljači, hemijske olovke, ogledala, rokovnici, privesci, flajeri i drugi materijal.

notesi-i-rokovnici  ringo-privezak-za-kljuceve-nikl-3303388_002

Napomena: Ako želite da budete upamćeni nakon završetka sajamske manifestacije, onda na promo materijal gledajte kao na pametnu investiciju koja će vam se višestruko isplatiti, a ne kao na trošak. To je zlatno pravilo svake uspešne promo kampanje na sajmu.

Različite vrste reklamnog materijala

Veliki broj učesnika na sajmu takmiči se ne za potencijalnog kupca, nego za njegovu pažnju. Ako uspete da skrenete pažnju na sebe i pridobijete budućeg kupca, uspeli ste. A u tome će vam značajno pomoći promo materijal. On je vaša reklama i trebalo bi dostojno da vas predstavlja. Zato dobro pripremite nastup na sajamskim manifestacijama. Svi znaju da je budžet glavni faktor za pripremanje promotivnih aktivnosti, ali ako se dobro i pametno sve isplanira, ulaganje u reklamni materijal isplatiće se na duži rok.

Važno je samo da informacije koje nudite budu pregledne, jasne, sažete, sadržajne, da su na dva jezika ukoliko je potrebno i da su dizajnirane u duhu vaše poslovne ponude. Pripremite kataloge u kojima ćete detaljno opisati vašu firmu sa opisom glavnih delatnosti, zatim obezbedite prospekte na kojima će biti opisani proizvodi i obezbedite dobre crteže i kvalitetne fotografije.

Na flajerima dajte kratak opis osnovih podataka preduzeća, a možete pripremiti i fleš memoriju na kojoj će biti detaljnije opisana ponuda proizvoda. Panoi, video prezentacije sa slikom proizvoda i nazivom firme ne smeju da izostanu, a uvek je poželjno da promotivni materijal sadrži i neke sitne poklone.

Sitni pokloni su zapravo reklamni materijali koji bi trebalo da imaju upotrebnu vrednost. Uz to, neophodno je da se vidljivo označi firma, a ako imate sopstveni asortiman proizvoda, onda sitnice pokanjajte iz vašeg programa. Naravno, ako je to uopšte moguće. Ali znajte da će efekat biti veći.

Adresari, privesci za ključeve, hemijske olovke, power bank, kišobrani poslužiće poslovnim ljudima, pa imajte na umu ako želite da privučete poslovnu elitu. Majice i kačketi su odlični za sve one koji se bave određenim fizičkim aktivnostima, a ako se vaša firma bavi plasiranjem proizvoda, onda nikako ne smete da izostavite ovaj promo materijal.

kinetic-power-bank

Važna je kupovina pažnje, zato obratite pažnju kakav utisak ostavljate poklanjanjem promo sitnica. Ako se odlučite za kišobrane, neka oni budu izdržljivi, jer ako se brzo pokvare može se steći pogrešan utisak o poslovanju vaše kompanije. Ljudi su obično nervozni kada je kišno vreme, pa ako ih još i vaš kišobran izneveri onda kada im je najpotrebniji najverovatnije je da će vas kriviti što uopšte i pada kiša. Isto važi i za upaljače. Znamo da upaljači najlakše dobiju noge, što vama ovog puta ide u korist jer što više vlasnika promeni, više ljudi će saznati za vas, nikad se ne zna kod koga mogu završiti, zato nemojte dozvoliti da budu od onih koji se lako kvare.

zeppelin kišobranarmy-100-metalni-upaljac-crna-2200410_001

Napomena: Neka vaš reklamni materijal bude kvalitetan, jer manje kvalitetni pokloni ostaviće loš utisak na potencijalne kupce. Zato pre izaberite tri kvalitetna promo materijala, nego šest nekvalitetnih. Naime, ako se vaša firma bavi proizvodnjom poslovne galanterije, onda obavezno obezbedite blokove, rokovnike i hemijske olovke, po mogućstvu iz sopstvenog asortimana proizvoda. Tako ćete na posetioce ostaviti bolji utisak.

O ZEPPELIN-U

Mi smo tim koji karakteriše odgovornost prema klijentima, njihovim željama i prema sebi. Trudimo se da ne budemo samo trgovci reklamnim materijalom već i vaši savetnici u oblasti izrade reklamnog materijala i biznis poklona koji će vama pomoći da vaš brend na najbolji mogući način dospe do vaših kako budućih i sadašnjih klijenata i poslovnih parnera tako i do vaših zaposlenih.

Zbog toga smo izabrali najbolje partnere u vidu dobavljača i štamparija sa kojima sarađujemo. Trudimo se da izgradimo odnos medjusobnog poverenja i da naša saradnja bude na obostrano zadovoljstvo. To što nas dosadašnji klijenti hvale pomaže nam da se sa velikim entuzijazmom borimo za buduće klijente. Sigurni smo da ćemo opravdati vaše poverenje.

Čekamo vas,
Zeppelin Pro Beograd

Opširnije...

PRIJAVITE SE!

Prijava na naš newsletter Vam omogućava da uvek prvi dobijete obaveštenja o novim proizvodima u našoj ponudi ili promotivnim kampanjama koje planiramo da uvedemo u budućnosti.