Tajne velikih brendova – Kako napraviti dobar imidž firme

Mnogi veliki brendovi imaju iza sebe više godina, ili još češće više decenija napornog, mukotrpnog i upornog rada i truda na izgradnji imidža, marke i uspešnog poslovanja. Svaki poslovni subjekat pronalazi načine da se razlikuje od drugog i da za sebe osvoji što veći deo tržišta. Osvajanjem tržišta, ostvaruju se bolji i značajniji poslovni rezultati.

Današnje firme koriste različite instrumente marketinga da bi povećali obim prodaje, uz izgradnju imidža i brenda. Reklamni materijal je jedan od načina da firme pokažu pažnju svim poslovnim partnerima i saradnicima, a  posebno su usmereni na kupce. Tu spadaju: reklamne kese, rokovnici sa logoom firme, kišobrani, majice, šolje, hemijske olovke i još mnogo, mnogo toga, u zavisnosti od kreativnosti.

Promo materijal razvija svest kod javnosti

Sve firme kojima je štampani reklamni materijal važan deo marketinga, čine da sve veći deo javnosti bude upoznat sa njihovim aktivnostima. Naime, reklamni, ili promo materijal predstavlja svaki vid korisnog predmeta, koji na sebi ima kvalitetnu štampu u vidu logotipa firme, popularnih izreka, ilustracija, kontakata ili nekih drugih informacija od značaja za korisnike. Na taj način, povećava se upoznatost javnosti sa aktivnostima firme, javlja se sve veće interesovanje za posećivanjem lokala, internet stranice ili drugim načinom informisanja o njenom radu. Interesovanje je važan korak od faze isključivo javnosti, preko potencijalnog kupca, do stvarnog potrošača. Samim tim, i sama poznatost firme i njenih aktivnosti u gradovima i poslovnim krugovima ima veliki uticaj na razvoj ugleda. Dugoročno posmatrano, sve aktivnosti usmerene na marketing imaju pozitivan efekat na razvoj svesti javnosti, pozitivne usmene propagande, imidža i ugleda i procesa brendiranja. To je idealan tok jačanja i unapređivanja poslovanja jedne firme, bez obzira na obim poslovnja. To unapređivanje se manifestuje kao viši nivo prihoda, profita i stvaranje lojalnosti u kontaktima sa svim poslovnim saradnicima. 

Kako reklamni materijal predstavlja jasno vidljive i upečatljive predmete kao što su reklamne kese, majice, šolje, torbe, rokovnici sa logoom firme i mnoge druge, veliki deo javnosti ima priliku da vidi u svakodnevnom kretanju upravo te promo materijale. To razvija svest o postojanju firme i zainteresovanost da i oni budu nagrađeni nekim korisnim predmetom, i daje sliku o kompaniji kao pažljivoj, uglednoj i prestižnoj. Svaki od ovih predmeta može se videti u kancelariji, napolju, u domovima i svakodnevnim aktivnostima ljudi, pa su vrlo upečatljivi drugima, intrigiraju i izazivaju interesovanje, posebno ukoliko su kreativni i neponovljivi. Prosto, firma na taj način postaje vidljivija i popularnija. To za efekat može imati činjenicu da jedan deo javnosti postaje potrošač jer ima poverenja, a ujedno i ceni popularnost, ugled i imidž firme na tržištu. 

Reklamni materijal je troškovno opravdan za firmu

Iako promo materijal za svaki primerak zahteva izdvajanje određenih novčanih sredstava, korisnost koju daje nadmašuje cenu njihove izrade. Naime, veleprodaja reklamnog materijala iznedrila je mnoge proizvođače ovih sitnica, kao i specijalizovane štamparije koje pružaju visok kvalitet za vrlo nisku cenu, koja dodatno opada za sve veći broj poručenih komada. To omogućava da se sve firme usmere na to da reklamni materijal bude važan deo izgradnje imidža i procesa brendiranja.

Akcenat je na jedinstvenom tržišnom nastupu, uz reklamni materijal koji je koristan, kvalitetan i unikatan u moru konkurencije i sličnih nastupa na tržišnom segmentu. 

Broj kupaca, dobavljača i drugih saradnika koje privuče promo materijal znatno je veći i korisniji za preduzeće, od finansijskog izdratka za poručivanje unikatnog reklamnog materijala, sa štampom logotipa, poruka, ilustracija i svih prepoznatljivih, a opet jedinstvenih detalja o firmi. To dodatno daje priliku poslovnim subjektima da se orijentišu na saradnike, izgradnju imidža i jedinstveni nastup na tržištu, uz vrlo nisku cenu koštanja. Sveukupno, dolazi i do rasta ostvarenih prihoda i profita uz niske troškove, pa se omogućava ulaganje novca i kapitala u razvoj brendova. Dugoročno, brendovi postaju vredan deo kapitala preduzeća, koji omogućava apsolutno obožavanje kupaca, potrošača i korisnika.

Tajna uspeha uz reklamni materijal

Reklamni materijal bitan je deo marketinga, tačnije promocije kao dela marketing miksa. Uspeh nije zagarantovan uz bilo koji i bilo kakav promo materijal. Naprotiv, tajna je u posebnosti, jedinstvenom nastupu i neponovljivom načinu osvajanja srca potrošača i ostvarivanja želja svih stejkholdera, odnosno interesnih strana od značaja za preduzeće.

Da bi se uz reklamni materijal izgradio imidž i dugoročno stvorio veliki i jak brend, važno je imati stručne konsultante, ili zaposlene zadužene za aktivnosti marketinga. 

Danas, najčešće firme imaju veći broj zaposlenih u odvojenom sektoru koji se bavi samo marketingom, što govori o značaju promotivnih aktivnosti za ostvarivanje uspešnih poslovnih rezultata. Privlačenje kupaca, dobavljača, investitora i drugih parntera vrlo je jednostavnije i uspešnije uz posvećivanje pažnje u vidu promotivnih aktivnosti, od kojih reklamni materijal ima veliku ulogu. Rokovnici, šolje, USB fleš memorije, torbe, privesci i mnogi drugi korisni predmeti, nešto su što se danas daruje gotovo neizostavno za obeležavanje važnih datuma, a sve češće i bez povoda i razloga. Promo materijal početna je tačka u izgradnji brendova. Omogućava da firma pokaže da je jedinstvena i da su korisnici i svi saradnici na prvom mestu, a tek onda da se angažuje oko poslovnih rezultata. Naravno, zadovoljan kupac, potrošač i korisnik ujedno znači i veći prihod za preduzeće. Razlog tome je da zadovoljni stejkholoderi gotovo uvek ponove svoje kupovine i saradnju, na osnovu čega postaju lojalni firmi. Dugoročno, lojalnost znači trajne kupovine, bez obzira na oscilaciju cene, što omogućava da kupci vrednuju firmu i proizvod kroz kvalitet i svojstva, a ne kroz finansijski izdatak. To je i put za razvoj brenda – sve veće vrednovanje samih proizvoda, svojstava i preferiranje samo određenih vrsta, bez obzira na pojavu konkurencije, supstituta i njihovog nivoa cena. Tada kupci ne vrednuju samo kroz izdatak, već su spremni da izdvoje i znatno više novca, a da dobiju proizvod firme kojoj veruju i sa kojom se poistovećuju.

Izgradnja dobrog imidža firme odličan je put za ostvarivanje dugoročnog cilja – razvoj brendova i prestižnog poslovanja. Velike firme upravo kriju i velike tajne, a jedna od njih je i moćni marketing, koji pruža različite mogućnosti za izdvajanje i jedinstvenost, posebno u kombinaciji sa savremenim medijima, razvojem informacionih tehnologija i iznedravanjem stručnjaka u ovoj oblasti. Posvećivanjem pažnje kreiranju sitnica od značaja za javnost – reklamnog materijala, pruža se šansa za napredovanjem kako u finansijskom, tako i u smislu jačanja ugleda i imidža firme.

O ZEPPELIN-U

Mi smo tim koji karakteriše odgovornost prema klijentima, njihovim željama i prema sebi. Trudimo se da ne budemo samo trgovci reklamnim materijalom već i vaši savetnici u oblasti izrade reklamnog materijala i biznis poklona koji će vama pomoći da vaš brend na najbolji mogući način dospe do vaših kako budućih i sadašnjih klijenata i poslovnih parnera tako i do vaših zaposlenih.

Zbog toga smo izabrali najbolje partnere u vidu dobavljača i štamparija sa kojima sarađujemo. Trudimo se da izgradimo odnos medjusobnog poverenja i da naša saradnja bude na obostrano zadovoljstvo. To što nas dosadašnji klijenti hvale pomaže nam da se sa velikim entuzijazmom borimo za buduće klijente. Sigurni smo da ćemo opravdati vaše poverenje.

Čekamo vas,
Zeppelin Pro Beograd

Opširnije...

PRIJAVITE SE!

Prijava na naš newsletter Vam omogućava da uvek prvi dobijete obaveštenja o novim proizvodima u našoj ponudi ili promotivnim kampanjama koje planiramo da uvedemo u budućnosti.