UMETNOST POKLANJANJA

Malo je stvari koje tokom života činimo da u tolikoj meri učestvuju u stvaranju i unapređenju odnosa kao što je to čin poklanjanja. Kada govorimo o poklanjanju ne govorimo samo o predmetu koji se nekom uručuje, već o jednom procesu koji za krajnji cilj ima mnogo više od stvaranja dobrog osećaja u jednom ograničenom trenutku. Jer, poklon nije tek neki predmet (ili usluga) koju neka osoba dobija besplatno ili zauzvrat. Za poklon se vezuje nekoliko veoma važnih stvari i okolnosti koje utiču na stvaranje novih i učvršćivanje postojećih odnosa među ljudima.

Zbog čega poklanjamo

Osnov međuljudskih odnosa su emocije. To kako ljudi uviđaju, prihvataju i reprodukuju informacije iz spoljnog sveta, u velikoj meri zavisi od mreže emocija  na koju u svakoj osobi sve te informacije nailaze. Stoga je logično da je proces odlučivanja upravo vezan za taj set emocija. Obratite pažnju na ovaj detalj, to je izrazito važno znati u slučajevima kada poklanjanjem želite da nešto postignete, odnosno kada je taj proces deo neke vaše šire ili složenije namere. A to je gotovo uvek! Kada nekome nešto poklanjamo mi kod te osobe stvaramo određenu prijatnost koja u idealnom slučaju može da preraste u emociju koja i jeste krajnja namera onog ko poklanja.  Ukoliko vam to nije namera, već mislite da su ljudi isključivo kupoprodajna bića koja će na poklon reagovati samo recipročno i trenutno, onda ovde možete i da završite čitanje. Mi verujemo da su ljudi kao najkompleksnija stvorenja u svemiru satkana od mnogo finijeg materijala i da je odgovornost u stvaranju nekog „boljeg sveta“ na svima nama. Na tome se, uostalom, i temelji namera ovog našeg pisanja.

Partnertsvo?

Poklanjanje, dakle, ima za cij izazivanje pozitivnih emocija kod druge osobe, a to mogu biti veoma različiti razlozi i naravno prilike. Osnovni razlog za stvaranje i negovanje pozitivnih emocija kod drugih ljudi je, iako će to zvučati dosta neobično, namera da se nešto postigne zajedno sa tom osobom.  Pogrešno je i prilično primitivno uverenje da se od osobe koja primi poklon očekuje neka protiv-usluga kao kompenzacija. Umesto toga, stvaranje pozitivnih emocija otvara prostor ni za šta drugo nego za saradnju! Da, ljudi su prosto potrebni jedni drugima i to je ono što najčešće u životu zovemo stvaranje partnerstava. Primetili ste da se u velikoj meri čak i ljubavne zajednice širom sveta sve češće nazivaju opštim imenom partnerstva. To je zbog toga što se podrazumeva da se i u ljubavi, kao i u svemu drugom, uspeh zasniva na zajedničkom stvaranju, ulaganju i sinergiji. Partnerstvo nije tek puko interesno spajanje ljudi, to je zajedničko ulaganje u uspeh.

Poklon je sredstvo u ostvarivanju plemenitih ciljeva

Osovna poruka koju šaljemo poklonom je „Hajde da…“! I kao što smo već rekli, umesto primitivnog očekivanja da se na poklon uzvrati poklonom ili uslugom, uspešno poklanjanje pretvoriće prijatan trenutak u pozitivnu emociju, a to znači stvoriti uslove ne za jednu ili jednokratnu razmenu dobara ili ljubaznosti, već za saradnju. A to je već daleko veći potencijal koji nema ograničenja u mogućnostima i oblastima.  Tako se stvaraju odnosi, a iz odnosa nastaje sve ostalo kao plod zajedničkog truda i zalaganja.

Da bi poklanjanje uspelo u nameri da jedan prijatan trenutak pretvori u trajnu emociju, potrebno je da ispuni sledeće uslove:

  1. Mora se postići efekat prijatnog iznenađenja.
  2. Poklon mora da odgovara  osobi kojoj je namenjen.
  3. Okolnosti poklanjanja moraju biti u skladu sa namerama i vrstom poklona.

Tek sa ispunjenjem ovih uslova velike su šanse da rezultat bude postignut i da se kod osobe stvore pozitivne emocije koje su toliko bitne za ostvarenje zajedničkih planova i namera. Imati sve to na umu i upravljati procesom stvaranja pozitivnih emocija i novih životnih prilika je jedna beskrajno kreativna delatnost u kojoj nikad niste naučili sve tako da je ta delatnost ravna umetnosti.  Zbog toga se i s pravom zove „umetnost poklanjanja“.

Nema umetnosti bez „večnih pitanja“, pa ni ova nije izuzetak: Morate li osobu jako dobro poznavati da biste je iznenadili ili postoje šanse da budete uspešni u tome i sa malo ili nimalo intimnih podataka o potrebama i ukusu osobe kojoj poklanjate? Da li je poklon odgovarajući i ako taj predmet umesto osobe koja je primila bude od koristi ili po ukusu njenom bliskom saradniku ili članu porodice? Ima li poklon smisla ako ga uručuje posrednik?

Odgovore na ova, ali i mnogo drugih zanimljivih pitanja kao što su „šta pakovanja govore o poklonu, a šta o namerama“ ili „koje su okolnosti u kojima je poklon bolje poslati nego insistirati na ličnom uručenju“ saznaćete ukoliko nastavite da posećujete naš blog i da nas redovno čitate. Do skorog čitanja razmišljajte kada, a ne kojim poklonom ste bili najprijatnije iznenađeni.

 

ZeppelinBlog Team

 

©zeppelin doo 2019 Sva prava zadržana. Svako korišćenje ili umnožavanje u delovima ili u celini je najstrože zabranjeno

O ZEPPELIN-U

Mi smo tim koji karakteriše odgovornost prema klijentima, njihovim željama i prema sebi. Trudimo se da ne budemo samo trgovci reklamnim materijalom već i vaši savetnici u oblasti izrade reklamnog materijala i biznis poklona koji će vama pomoći da vaš brend na najbolji mogući način dospe do vaših kako budućih i sadašnjih klijenata i poslovnih parnera tako i do vaših zaposlenih.

Zbog toga smo izabrali najbolje partnere u vidu dobavljača i štamparija sa kojima sarađujemo. Trudimo se da izgradimo odnos medjusobnog poverenja i da naša saradnja bude na obostrano zadovoljstvo. To što nas dosadašnji klijenti hvale pomaže nam da se sa velikim entuzijazmom borimo za buduće klijente. Sigurni smo da ćemo opravdati vaše poverenje.

Čekamo vas,
Zeppelin Pro Beograd

Opširnije...

PRIJAVITE SE!

Prijava na naš newsletter Vam omogućava da uvek prvi dobijete obaveštenja o novim proizvodima u našoj ponudi ili promotivnim kampanjama koje planiramo da uvedemo u budućnosti.